Vroče ta hip

Nasveti: Izognite se prazničnemu prenajedanju

Izognite se prazničnemu prenajedanju.
Izognite se prazničnemu prenajedanju.
profimedia

Pred vrati so prazniki, z njimi pa prihajajo tudi polno obložene mize. Kaj jesti, kako kombinirati živila, kateri triki preprečujejo, da bi se zredili, preverite v prispevku!

Strokovnjakinja za prehrano Mojca Cepuš svetuje, da se dan začne z zajtrkom. »Izberite ne sladek zajtrk, saj s tem vplivate na manjšo željo po sladki hrani, ki je je v tem času obilo. Zajtrk naj bo res zdrav, saj potrebujete močno bazo za dober začetek dneva. Zelo pomembno je tudi, da obroke načrtujte vnaprej – na vsake tri ure, da preprečite napade lakote

Kako kombinirati živila, da se ne bomo zredili?

Praznične hrane si nikakor ne odrekajte, to pripelje le do še večje želje!
Zlato pravilo, ki se ga držite je, da naj bo polovica krožnika zelenjave!
Pred kosilom ali večerjo pojejte krožnik (ali dva) zelenjavne juhe (iz ne škrobnate zelenjave, s čim več vlaknin, npr. brokoli, cvetača, zelje, por …).
V kolikor vam ne diši juha, si pripravite svežo solato iz sezonske zelenjave (brez stročnic in mastnih polivk).

Še bolje je, da pojeste kuhano zelenjavo v kosih, ali pa surovo– z nožem in vilicami, saj z grizenjem svojim možganom daste signal za hranjenje, kar nato hitreje sproži signal sitosti.

Če ste vi gostitelj pripravite zase in za svoje goste dovolj veliko izbiro zelenjavnih jedi. Kislo zelje in repa sta odlični shujševalni in hkrati okusni tradicionalni jedi.

Zelenjava pred glavnim obrokom, vas bo nasitila in telo oskrbela z vitamini, minerali in prehransko vlaknino.

Kako pojesti tudi kakšno sladico, pa se nam ne bo preveč poznalo na postavi?

Če si želite sladic, si jih privoščite namesto malice ali kosila – v malih porcijah, saj nikoli nismo lačni za tri kose potice; za željo je že en kos dovolj. Če pred tem po grizljate kak korenček še toliko bolje. Kilogrami bodo zagotovo ostali nespremenjeni v primeru, da bo naslednji obrok pretežno zelenjavni.

Kakšne sladice svetujete?

Pripravite domače sladice iz polnovrednih sestavin. Polnovredne moke (prosena, ajdova, pirina, kokosova), oreščki, suho in sveže sadje, surovo maslo in domača jajca so osnovne in zdrave sestavine, ki jih uporabite pri pripravi. Del moke nadomestite s fižolom, sladkate lahko z zelo zrelimi bananami.

Kaj nam lahko še pomaga ohraniti zdravo telesno težo?

Zaužijte dovolj tekočine. Navadna voda iz pipe je več kot odlična in skoraj zastonj pijača. Da svoje telo oskrbite z minerali, lahko posežete po raznih nesladkanih čajih (še posebej zeliščnih, ki lahko blagodejno delujejo na prebavo). Prav tako je naravna mineralna voda dobra izbira.

Napihnjenost, vetrovi, zaprtost, vse to so nevšečnosti, ki so med prazniki še bolj pogoste. Kaj svetujete glede tega?

Napihnjenost, zadrževanje vode, zaprtost ali napenjanje – vse to je znak, da naše telo kliče po prehranski vlaknini, vitaminih in mineralih. Slednje porabi pri prebavi rafiniranih ogljikovih hidratov (bele moke, sladkorja), maščob, soli in druge nezdrave hrane. Da to preprečite, zaužijte čim več z vitamini bogate zelenjave in negladkega sadja (npr. jagodičevje).

Vlaknine iz zelenjave vas bodo nasitile, hkrati pa bodo pospešile vašo morda upočasnjeno prebavo, saj delujejo kot prebiotiki in pospešujejo razrast koristne črevesne mikrobiote.