Vroče ta hip

Dieta za veseli praznični čas: nazdravljanje je dovoljeno!

Dreamstime

Na pragu veselega decembra vam ponujamo dieto za tiste, ki uživate v druženju, krepki hrani in občasno kakšnem kozarčku.

Dieta je povzeta iz knjižne uspešnice The Drinking Mans diet avtorja Roberta Camerona. Knjiga je bila prodana v več kot 2,4 milijona izvodih po vsem svetu in bila prevedena v 13 jezikov, zagovarja pa prepričanje, da skupna količina ogljikovih hidratov dnevno ne sme preseči 60 gramov, saj jih sicer telo spremeni v maščobne obloge. Princip dovoljuje uživanje beljakovin in maščob, kar daje občutek sitosti, ki je zelo pomemben dejavnik uspeha katerekoli shujševalne diete.

Ker večina alkoholnih pijač vsebuje minimalno količino ogljikovih hidratov, jih dieta vključuje v svoj program, ki naj bi že v nekaj dneh pokazal rezultate.

Kaj morate upoštevati?

Razmislite, koliko alkohola lahko v resnici spijete. Seveda ne smete pretiravati, nazdravite pa vendarle lahko. To pomeni, da je na dan dovoljena ena merica alkohola. In koliko je to?

Ena enota alkohola ali ena alkoholna pijača pomeni 350 ml piva, kar nanese okoli 150 kalorij, 150 ml vina, kar nanese okoli 100 kalorij, ali 40 ml žgane pijače s 40 odstotki alkohola, kar nanese okoli 100 kalorij. Kozarček je najbolje spiti med obrokom, saj se bo alkohol zaradi prebave počasneje absorbiral.

In še nekaj koristnih nasvetov:

  1. Ogljikovih hidratov ne izločite povsem z jedilnika.
  2. Preverite, koliko gramov vsebuje porcija različnih vrst zelenjave, sadja in žit.
  3. Vsakodnevno uživajte temno zeleno in oranžno zelenjavo, ki je bogata s hranljivimi snovmi.
  4. Vsak dan lahko zaužijete naslednjo količino ogljikovih hidratov: 100 gramov riža, kuhanih žit ali škrobnate zelenjave, en kos kruha ali porcijo sadja. 

Primer jedilnika za en teden

Sobota: Za zajtrk si privoščite melono, jajca s slanino, kavo. Za kosilo solato s sirovim prelivom ter piščanca, za večerjo brancina s korenjem in grahom, gin in tonik. Za prvi prigrizek, ki ga zaužijete, ko vam pač zakruli v želodcu, pojejte dimljeno šunko in sir, za drugi prigrizek pa škampov koktajl.

Nedelja: Za zajtrk poskusite borovnice, jajca s klobaso in kavo, za kosilo svinjski file z brokolijem in korenjem, za večerjo pa zeleno solato s paradižnikom in olivnim oljem, jagnječje stegno ter rum z dietno kolo. Za dopoldansko malico prigriznite olive, salamo in martini, popoldne pa si privoščite sardine.

Ponedeljek: Za zajtrk pojejte melono, jajca s šunko in kavo, za kosilo vam pripadajo zelena solata s paradižnikom in olivnim oljem, zrezek in beluši, za večerjo pa artičoke z jajčevci in šunko ter po želji martini. Dopoldne lahko prigriznete nekaj sira z rdečim vinom, popoldne pa škampov koktajl.

Torek: Ko se zbudite, vam lahko teknejo paradižnikov sok, slanina in jajca ter kava, za kosilo sledi solata s prelivom iz sira, svinjska ledvena pečenka in čaj, za večerjo pa zelena solata s paradižnikom in olivnim oljem, morski list in vino po želji. Dopoldne pojejte za malico nekaj indijskih oreščkov in posrkajte martini. Popoldne sezite po pokovki.

V sredo pojejte za zajtrk grenivko, klobaso, jajca in popijte čaj, za kosilo si privoščite stročji fižol, ohrovt in jastogove repke, za večerjo pa zeleno solato s paradižnikom in olivnim oljem, zrezek in po želji popijte še koktajl. Za dopoldanski prigrizek vam pripada puran, sir in sivi pinot, za popoldanskega pa pistacije.

V četrtek pojejte za zajtrk melono in jajca. Za kosilo vam pripada solata s prelivom iz sira ter pečena raca. Za večerjo naj bodo kremna špinača, jagnječji kotlet in kozarec vina, za dopoldansko malico kumarice z balzamičnim kisom, za popoldanski prigrizek pa na pari kuhane školjke.

V petek si za zajtrk privoščite rezine paradižnika, šunke in sira, za kosilo lososa, brstični ohrovt in cvetačo, za večerjo zeleno solato s paradižnikom in olivnim oljem, piščanca in koktajl manhattan. Za dopoldansko malico si narežite nekaj sira in spijte rdeče vino, popoldne pa posrkajte martini in pozobljite nekaj oliv.