pokol-v-šoli-vladislava-ribnikarja, obletnica-pokola
Svet24.si

Srbija pred obletnico krvavega poboja v beograjski šoli

kres, ogenj, prvi-maj, kresovanje
Necenzurirano

Živel 1. maj ali kako normalizirati nenormalno

njena.si
njena.si njena.si
Svet slavnih
 

Facebook in Instagram postajata plačljiva

20. 2. 2023; 09.41
Avtor: K.M.
meta, facebook, instagram

Meta počasi pričenja s plačljivim sistemom za svoje uporabnike foto: Shutterstock

Podjetje Meta je uvedlo plačljivo naročnino Meta Verified za družbena medija Facebook in Instagram, ker model s prodajo oglasov ne prinaša več dovolj dobička.

Gre za potrjevanje pristnosti računa uporabnika. "Namen te nove funkcije je povečati verodostojnost in varnost naših storitev," je na Facebooku in Instagramu sporočil Mark Zuckerberg in razložil, da bo cena na spletu 11,99 dolarja (11,18 evra), na sistemu iOS ali android pa 14,99 dolarja (14,11 evra) na mesec. Meta s preverjenimi računi bo na spletu cenejša kot pri mobilnih aplikacijah zaradi provizij, ki jih vzameta Apple za iPhone ali Google za pametne telefone, ki jih upravlja njegov sistem Android.

Počasno uvajanje

Meta Verified začenja delovati v Avstraliji in Novi Zelandiji, nato bo prišla na trge v ZDA in drugje po svetu. Naročniki bodo dobili značko, ki bo potrjevala, da je bil njihov račun preverjen z uradnim osebnim dokumentom. Tisti, ki plačajo, naj bi dobili tudi dodatno zaščito podatkov, neposreden dostop do podpore in večjo prepoznavnost. Storitev bo namenjena predvsem ustvarjalcem vsebin, ki želijo razširiti svojo prisotnost na platformah. Na voljo bo le starejšim od 18 let, saj drugi uradnega dokumenta večinoma še niti nimajo.

Tisti, ki ne bodo hoteli plačati, bodo imeli svoj račun še naprej tak, kot je, ali pa se bodo poslovili z ene ali obeh družbenih strani. Podobni poskusi Elona Muska s Twitterjem niso šli gladko. Prišlo je do nerodnega izbruha lažnih računov, ki so prestrašili oglaševalce in vzbudili dvom o prihodnosti spletnega medija.

Vedno (ne)breplačno orodje

Facebookova domača stran je dolga leta ponosno razglašala, da je uporaba brezplačna in vedno bo brezplačna. Leta 2019 je Facebook nehal govoriti o brezplačnosti, ki to nikoli ni bila, saj je podjetje tržilo zasebne podatke uporabnikov brez njihovega privoljenja ali zavedanja. Meta je leta 2022 - prvič odkar je leta 2012 uvrstila svoje delnice na borzo, takrat še kot Facebook - doživela padec prihodkov od oglaševanja. Problem je tudi v večji zaščiti zasebnih podatkov, s čimer Apple in velika tehnološka podjetja z njimi več ne morejo zlorabljati zasebnih podatkov za dobiček.

prejšnji članek
Sloveneski plesni zvezdnik potrdil veselo novico
Resničnostni šovi
Sloveneski plesni zvezdnik potrdil veselo novico
naslednji članek
Luka Dončić odletel v Mehiko
Svet slavnih
Luka Dončić odletel v Mehiko